Blogi postaus

Lomaterveiset

Lähdettiin maanantaina klo 5.30 ajelemaan pohjoista kohti. Matkalla pysähdyimme useamman kerran, koska koiraa piti ulkoiluttaa ja itsekin piti syödä ja käydä vessassa. Äkäslompolossa käytiin ruokakaupassa ostamassa viikolle ruokia. Päästiin Leville klo 19 aikaan. Heti ensimmäisenä kun oltiin saatu tavarat mökkiin laitettiin sauna päälle. Eipä siinä sitten ekana iltana kerennyt paljoa muuta tehdä, kuin saunoa, syödä iltapala ja käydä nukkumaan.

Tiistaina herättiin kaikki ajoissa. Lähdettiin katselemaan maisemia ja paikkoja. Ajettiin Ylläkselle, tarkoituksena päästä tunturin huipulle gondoolihissillä kokonperhe. Kaikkea muuta, aivan jumalaton jono ja laskettelija määrä oli siellä. Käveltiin sitten hetki ja lähdettiin jouninkaupalle. Poika sai matkamuistoksi ritsan johon sai nimensä kaiverrettuna. Illalla vielä mies ja poika kävivät katsomassa jonkun lasten ulkopaikan. Me jäätiin koiran kanssa mökille lämmittää saunaa.

Keskiviikkona heräsin sitten klo 14, hieman matkailu ottaa koville. Kun heräsin mies oli laittanut viestiä. Testasi olenko hengissä. He menivät kylpylään uimaan, heti klo 12 kun menivät ei ollut siellä paljoa porukkaa. Kehiteltiin kahvit kun tulivat ja sen jälkeen mun loman kohokohta, geelilakkaukset kynsiin. Sillä aikaa mies ja poika haki ennakkoon tilatut subwayt. Mahdollisimman paljon yritetään ihmisjoukkoja varoa. Ja aina maskin kanssa liikutaan. Illalla sitten vielä tietenkin saunottiin ja minäkin otin yhden saunalonkeron. Noh mies oli tietenkin vahvinta ostanut ja oon kuitenkin melkein absolutisti nykyään. Niin harvoin tulee alkoholia otettua. Poika oli illalla jo klo 20 sippi ja alkoi nukkumaan. Tätä kirjoittaessa eli n. Klo 21 mies meni peiton alle. Tän kirjoituksen jälkeen mennään myös Roope koiran kanssa yrittää unta. Saa nähdä saadaanko kun ollaan nukuttu niin paljon.

Torstai aamuna lähdetään kävellen laavulle ja vieressä on pojalle mäki jossa voi laskea pulkkamäkeä sillä aikaa kun makkarat paistuu. Pääsee Roopekin retkelle. Klo 14 on varattu meille vierailu husky tarhalle. Meille huskyt on todella rakkaita, sillä meillä oli husky noin 9 vuotta. Jotenkin aina myös huskyt on mun sydämessä, ehkä meillä vielä joskus husky on Roopen kaverina.

Perjantain suunnitelmat ovat vielä avoimena. Mutta luonnossa on paljon nähtävää ja voidaan koko perhe olla yhdessä. Lauantaina klo 10 lähdetään ajelemaan kotia kohti. Ja odottamaan seuraavaa reissua.